Nawigacja motocyklowa ranking - TOP 4
Aktualizacja:
1. Garmin Zumo XT2

Nazwa: | Garmin |
Model: | Zumo XT2 |
Przeznaczenie: | Nawigacja motocyklowa |
Ekran [cale]: | 6" |
Pamięć: | 32GB |
Dostęp do aktualizacji: | Dożywotnia |
Połączenie: | Wi-fi oraz Bluetooth |
2. Garmin Zumo 396 LM-T Europa

Nazwa: | Garmin |
Model: | Zumo 396 LM-T Europa |
Przeznaczenie: | Nawigacja motocyklowa |
Ekran [cale]: | 4,3 |
Karta pamięci: | Micro SD |
Pamięć: | 16GB |
Dostęp do aktualizacji: | brak |
3. Garmin Tread

Nazwa: | Garmin |
Model: | Tread |
Przeznaczenie: | Nawigacja motocyklowa |
Ekran [cale]: | 5,5" |
Pamięć: | 32GB |
Dostęp do aktualizacji: | istnieje |
4. TomTom Rider 550 World

Nazwa: | TomTom |
Model: | Rider 550 World |
Przeznaczenie: | Nawigacja motocyklowa |
Ekran [cale]: | 4,3" |
Karta pamięci: | microSD |
Pamięć: | 16GB |
Dostęp do aktualizacji: | dożywotnia |
* Ranking powstał na podstawie popularności urządzeń w porównywarkach cen
Podsumowanie
Nawigacja motocyklowa musi pracować w zmiennych warunkach atmosferycznych, dlatego powinna charakteryzować się odpowiednią budową, która zapewni urządzeniu odporność na niskie oraz wysokie temperatury, uchroni przed dostaniem się wody do wnętrza obudowy, a także pozwoli urządzeniu na długą pracę bez dostępu do zasilania zewnętrznego (nawet do 6 godz.).
Nawigacje motocyklowe są zwykle mniejsze niż ich samochodowe odpowiedniki – najpopularniejsze przekątne to 4,3 cala. Mają też mniej podatne na refleksy wyświetlacze oraz bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne obudowy.
Pewnie niektórzy zastanawiają się jak ładować takie urządzenie? Otóż producenci dostarczają zwykle przewody, które można poprowadzić do akumulatora motocyklowego, skąd możemy czerpać prąd. Pozorny problem odsłuchiwania komunikatów głosowych również został rozwiązany. Otóż nawigacje tego typu wyposaża się w moduł Bluetooth, co pozwala np. na ich podłączenie do interkomu zamontowanego w kasku.
Dobrej klasy sprzęt będzie posiadał czuły wyświetlacz, który pozwoli na obsługę nawet w rękawiczkach. Chociaż w praktyce nie do końca jest to takie łatwe ze względu na większą powierzchnię nacisku. Jednak podstawowe funkcje mogą być w ten sposób aktywowane.
Pamiętajmy także o dobrym mocowaniu. Motocyklem podróżujemy często po nierównej nawierzchni, np. po polnych drogach. Jednak nawet jazda po asfalcie obarczona jest wibracjami, które mogą doprowadzić do odpięcia się nawigacji i jej wypadnięcia z uchwytu.
Zwróćmy także uwagę na oprogramowanie do nawigacji oraz mapy. W niektórych modelach będziemy mieć możliwość wyboru różnych profili wyznaczania trasy, np. zwykła, ekstremalna, widokowa. Istotna jest także bogata baza POI (Punkty Użyteczności Publicznej), informacje o fotoradarach oraz dostęp do aktualizacji map - mogą być darmowe lub płatne.