Nawigacja motocyklowa ranking - TOP 6

Aktualizacja:

1. Garmin Zumo XT2

Garmin Zumo XT2
Nazwa: Garmin
Model: Zumo XT2
Przeznaczenie: Nawigacja motocyklowa
Ekran [cale]: 6"
Pamięć: 32GB
Dostęp do aktualizacji: Dożywotnia
Połączenie: Wi-fi oraz Bluetooth

2. Garmin Zumo 396 LM-T Europa

Garmin Zumo 396 LM-T Europa
Nazwa: Garmin
Model: Zumo 396 LM-T Europa
Przeznaczenie: Nawigacja motocyklowa
Ekran [cale]: 4,3
Karta pamięci: Micro SD
Pamięć: 16GB
Dostęp do aktualizacji: brak

3. Garmin Tread

Garmin Tread
Nazwa: Garmin
Model: Tread
Przeznaczenie: Nawigacja motocyklowa
Ekran [cale]: 5,5"
Pamięć: 32GB
Dostęp do aktualizacji: istnieje

4. Garmin GARMIN Tread 2 010-02972-10

Garmin GARMIN Tread 2 010-02972-10
Nazwa: Garmin
Model: GARMIN Tread 2 010-02972-10
Przeznaczenie: Nawigacja motocyklowa, Quad
Ekran [cale]: 6, Garmin, Dożywotnia, Dla motocykli
Pamięć: 64GB
Dostęp do aktualizacji: Dożywotnia

5. TomTom Rider 550 World

TomTom Rider 550 World
Nazwa: TomTom
Model: Rider 550 World
Przeznaczenie: Nawigacja motocyklowa
Ekran [cale]: 4,3"
Karta pamięci: microSD
Pamięć: 16GB
Dostęp do aktualizacji: dożywotnia

6. TomTom Rider 550 Premium Pack Ride...

TomTom Rider 550 Premium Pack Rider 550 Premium Pack
Nazwa: TomTom Rider 550 Premium Pack
Model: Rider 550 Premium Pack
Przeznaczenie: Nawigacja motocyklowa
Ekran [cale]: 4,3"
Karta pamięci: microSD
Pamięć: 16GB
Dostęp do aktualizacji: brak

* Ranking powstał na podstawie popularności urządzeń w porównywarkach cen

Podsumowanie

Nawigacja motocyklowa musi pracować w zmiennych warunkach atmosferycznych, dlatego powinna charakteryzować się odpowiednią budową, która zapewni urządzeniu odporność na niskie oraz wysokie temperatury, uchroni przed dostaniem się wody do wnętrza obudowy, a także pozwoli urządzeniu na długą pracę bez dostępu do zasilania zewnętrznego (nawet do 6 godz.).

Nawigacje motocyklowe są zwykle mniejsze niż ich samochodowe odpowiedniki – najpopularniejsze przekątne to 4,3 cala. Mają też mniej podatne na refleksy wyświetlacze oraz bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne obudowy.

Pewnie niektórzy zastanawiają się jak ładować takie urządzenie? Otóż producenci dostarczają zwykle przewody, które można poprowadzić do akumulatora motocyklowego, skąd możemy czerpać prąd. Pozorny problem odsłuchiwania komunikatów głosowych również został rozwiązany. Otóż nawigacje tego typu wyposaża się w moduł Bluetooth, co pozwala np. na ich podłączenie do interkomu zamontowanego w kasku.

Dobrej klasy sprzęt będzie posiadał czuły wyświetlacz, który pozwoli na obsługę nawet w rękawiczkach. Chociaż w praktyce nie do końca jest to takie łatwe ze względu na większą powierzchnię nacisku. Jednak podstawowe funkcje mogą być w ten sposób aktywowane.

Pamiętajmy także o dobrym mocowaniu. Motocyklem podróżujemy często po nierównej nawierzchni, np. po polnych drogach. Jednak nawet jazda po asfalcie obarczona jest wibracjami, które mogą doprowadzić do odpięcia się nawigacji i jej wypadnięcia z uchwytu.

Zwróćmy także uwagę na oprogramowanie do nawigacji oraz mapy. W niektórych modelach będziemy mieć możliwość wyboru różnych profili wyznaczania trasy, np. zwykła, ekstremalna, widokowa. Istotna jest także bogata baza POI (Punkty Użyteczności Publicznej), informacje o fotoradarach oraz dostęp do aktualizacji map - mogą być darmowe lub płatne.

Komentarze:   
  -51
Żadna z powyższym. Używam Yanosika, bo nie tylko nawiguje, ale i ostrzega ma drodze.
  +53
W Albanii też działa ??
  +2
Proszę o informację jaka nawigacja motocyklowa z mapami na Polskę i Europę byłaby dla mnie najlepsza. Otóż planuję w najbliższym czasie wyjazd przez Niemcy, Francję i Hiszpanię do Portugalii. Dlatego urządzenie ma dobrze działać w każdym z tych krajów. Niekoniecznie chciałbym jechać głównymi drogami. Raczej powinny to być boczne drogi (peryferia), gdzie przy okazji mógłbym coś ciekawego zobaczyć. Jednak nie mogą to być drogi polne, złej jakości. Piszę o tym dlatego, iż oczekuję, że nawigacja pozwoli mi na wybór tras o bardzo różnych profilach. Oczywiście urządzenie ma być bardzo solidnie wykonane, być odporne na deszcz, mieć dobry uchwyt itp. Jeżeli to ma znaczenie, to mój motocykl to Harley-Davidson Springer (żeby nie było problemów z przymocowaniem uchwytu). Oczywiście GPS ma być jak najczulszy, żeby nie gubił sygnału. I jeszcze chciałbym, aby urządzenie miało połączenie z internetem - chcę wiedzieć co dzieje się na drodze w czasie rzeczywistym.
  +1
Rozważam zakup takiej nawigacji, bo ostatnio zacząłem trochę więcej jeździć, a zaraz jak się rozpocznie sezon od przyszłego roku, to chciałbym z kolegą zrobić sobie taką tygodniową wycieczkę po Polsce. Tylko nie wiem czy taka nawigacja jest przydatna, bo w samochodzie to rozumiem, ale w motocyklu, to jak mam co chwilę zerkać na dół i sprawdzać trasę to dziękuję, bo przecież i tak nie usłyszę co do mnie mówi lektor. Dlatego pytanie do osób korzystających - jak sobie z tym radzicie?
  +1
@Kimon A słyszałeś o czymś takim jak słuchawki? 8) Przecież oczywiste, że w kasku nic nie słychać. Ba, nawet i bez niego nic ni usłyszysz. Ja mam po prostu sparowane słuchawki Bluetooth z nawigacją i słucham komunikatów. Na co dzień korzystam nawet z jednej słuchawki tylko, żeby na drugie ucho coś jednak słyszeć. Generalnie bardzo polecam, bo w ogóle nie rozprasza, gdyż nie ma żadnej potrzeby, aby zerkać w dół.
  +1
Czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego nawigacje motocyklowe są aż tak drogie? Przecież ekrany mają dużo mniejsze niż te do samochodu, a i dodatkowych funkcji raczej żadnych nie mają...
  +1
@Arnold Przecież to chyba oczywiste. Muszą mieć po prostu inną, mocniejszą konstrukcje. Po pierwsze narażone są na duże wibracje, po drugie muszą być wodoszczelne, a po trzecie muszą być wstanie pracować zarówno w wysokiej, jak i niskiej temperaturze.
  +1
Cena wynika z odporności na warunki atmosferyczne oraz pojemności baterii. Nawigacja samochodowa jest chroniona przed deszczem i zazwyczaj zawsze podłączona do zasilania.
  +1
Korzystam od dłuższego czasu i jestem bardzo zadowolony. Jeżeli ktoś pokonuje większe odległości, to naprawdę się przydaje. Jeździłem już po całej Polsce i praktycznie nigdzie się nie pomyliła - czasami poprowadziła mnie w gorzej przejezdne drogi, ale po pierwsze miałem akurat taki tryb ustawiony, a po drugie to wiadomo, że motocyklem wjedzie się tam, gdzie innymi pojazdami niekoniecznie.
  0
Jeżeli już kupujecie nawigację motocyklową, to zadbajcie o to, aby mieć połączenie online, żeby dostawać aktualne informacje o sytuacji na drodze. Wiem, że już sama możliwość nawigacji to bardzo dużo, ale jeżeli doda się jeszcze do tego informacje o tym co aktualnie dzieje się na trasie, to naprawdę bardzo podnosi to komfort podróżowania. Dzięki temu można bardzo zaoszczędzić na czasie, bo zawsze znajdą się jakieś objazdy na drodze, które pozwolą na ominięcie robót drogowych, wypadków, albo innych utrudnień. Z takich innych rzeczy, które przychodzą mi do głowy, to polecam zwrócić uwagę na aktualizacje (płatne czy bezpłatne), a także na jakość uchwytu mocującego nawigację - zwłaszcza jeżeli jeździcie po trudno dostępnych miejscach.

Preferencje użytkownika dotyczące ciasteczek
Używamy ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepsze doświadczenie na naszej stronie internetowej. Jeśli odrzucisz użycie ciasteczek, ta strona może nie działać zgodnie z oczekiwaniami.
Akceptuj wszystkie
Odrzuć wszystkie
Analityczne
Narzędzia używane do analizy danych w celu mierzenia skuteczności strony internetowej i zrozumienia, jak działa.
Google Analytics
Akceptuj
Odrzuć
Reklama
Jeśli zaakceptujesz, reklamy na stronie będą dostosowane do Twoich preferencji.
Reklama Google
Akceptuj
Odrzuć
Zapisz